הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

02-5664627
08-6588008

 
 
מכללת ברק המכללה המובילה לרפואה משלימה, מזמינה אתכם להתרשם ממגוון מסלולי הלימוד.

רק בברק ניתן לשלם בכספי הפקדון .
 
 
בברק מסלול מיוחד לדוקטוראט ברפואה משלימה.
 
מסלול מיוחד לדוקטוראט ברפואה משלימה מוכר בארץ ובחו"ל

שעות פעילות:
א-ה 9:00-21:00
ימי ו' וערבי חג
9:00-14:00
 
פרטי הגעה:
רחוב התעשיה 2
כניסה ב' קומה 2 
   ראיונות טלויזיה    פתיחת קורסים בקרוב
 
    שלוחת הדרום
    שלוחות לימודים
    מסלול לקבלת תואר
    מסלול ללימודי הסמכה
    סדנאות והעשרות
    ספרים
    מאמרים
    ראיונות טלויזיה
    צוות המרצים
    ברק מעניקה לקהילה
    ספא דגים
    ברק ספא
    סטודנטים ממליצים
    למה ללמוד במכללת ברק?
    פתיחת קורסים בקרוב
    קורס פענוח ציורים
    סדנאת פסיכולוגיה חיובית

 

 מאמרים בנושא רייקי
 
להלן נושאי המאמרים
 
 
מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר:  הרייקי האוניברסלי - חלק א'

 

רייקי הינה שיטת טיפול עתיקה באמצעות אנרגיה.

תרגום של המילה רייקי מיפנית הוא :

ריי= אל, קי= אנרגיה, דהיינו המשמעות = אנרגיית האל.
 
"אנרגיית חיים אוניברסלית".

הניסיון להסביר מהו רייקי באמצעות מילים דומה לניסיון להסביר את טעמה של עוגה נפלאה או של אהבה– האמת היא, עד שלא נטעם – פשוט לא נדע,

עד שלא נחווה לא נתנסה.

הרייקי היא שיטה בת אלפי שנים, אשר הייתה ידועה עוד בשנת 538 לפנה"ס ואשר התגלתה מחדש באמצע המאה ה-19 , ע"י ד"ר מיקאו אוסוי ביפן.

רייקי זוהי שיטת ריפוי פשוטה, אך בעלת עוצמות המדהימות אותי ואת תלמידיי כל יום מחדש.

כל אחד יכול ללמוד אותה, החל מילדים ועד קשישים, אין צורך בידע מוקדם, אלא, בהנחת ידיים והעברת האנרגיה (שיכולה להתבטא בחום, קור, עקצוצים) למקום הדרוש.

מדובר במשהו שכל אחד יכול להתחבר אליו אין צורך באמונה, צריך הסכמה.

על ידי סריקה, מגע או טיפול מעל פני הגוף הפיסיאנו חשים את המטופל, אנו משמשים כ"צינור" המקשר בין אנרגיית הרייקי לבין גוף המטופל.

תלמידי מכללת ברק כבר בתום השיעור הראשון יכולים להתחיל לטפל בעצמם,הטיפול האישי מתאפשר בעקבות כיוונון/חניכה אותו הם עוברים ומיד לאחריה מתברר עד כמה הרייקי הוא אחד הדברים הנפלאים.

עלי לציין כי במשך לימוד קצר ביותר, ניתן לחוש ולאבחן מצבים רבים ושונים אצל המטופל.בדרגות הגבוהות של הרייקי לומדים במכללת ברקלאבחן בעיות, מחלות וסימפטומים שונים. אמנם, הרייקי לא בא להחליף את הרפואה הקונבנציונלית אלא להשלימה במקרים שונים כאשר המטרה היא כלי ריפוי.

 
 
מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר:  הרייקי האוניברסלי - חלק א'

                 
  • רייקי 1– מיועד בעיקר לטיפול בעצמך ובסובבים אותך.
  • רייקי 2  – מיועד לטיפול בכל אדם, לימוד שליחת ריפוי מרחוק לימוד סמלים המעצימים את הטיפול.
  • רייקי 3 העשרה נוספת ברייקי כמאסטר טיפולי הכולל שימוש בקריסטלים, ריפוי בצבעים, ראיית הילות ועוד.
  • רייקי 4 – "מורה-מאסטר רייקי" – בדרגה זו מקבלים אתסמל המאסטר, נלמדת המתודיקה של הוראת הרייקי, ומתאפשר לימוד והעברת התכווננות לתלמידים אחרים.
  •  שדות אנרגטיים, שכבות הילה
  •  צ'אקרות
  •  טיפול אישי
  •  ההיסטוריה של הרייקי
  •  אורחות החיים (עקרונות) הרייקי
  •  טיפול מקוצר בזולת (על כסא)
  •  טיפול מלא בזולת על מיטה
  •  במהלך הלימוד אנו עוברים "חניכה" (כיוונון) אנרגטי, בו המנחה מחבר את הלומדים אל תדר הרייקי.

חמשת אורחות החיים של הרייקי מנסים לנתב את דרכנו למצוא כמה רגעים של שלווה בעולם לחוץ ועסוק מאוד. הם פותחים ב "רק היום"... לקחת כל יום מחדש, ללא התחייבות ארוכת טווח. רק היום לא אכעס – הכעס מתעסק עם העבר וחוסם אותנו מפני הסליחה יש בה, בסליחה, שחרור והקלה.

רק היום לא אדאג - הדאגה מתעסקת עם הדברים העתידים לקרות ללא אפשרות לשליטה.

כאשר נבחר להקל מהדאגה, נמצא מקום לתקווה ואמונה.

אתפרנס בכבוד – פרנסה, יצירה המחברת אותי ליציבות, למסירות ולדרך.

מודה ליקום – יש בהכרת התודה רגש חיובי הגורם לנו להרגיש טוב עם עצמנו והסביבה והגורם לאחרים תחושה דומה (דומה מושך דומה).

אכבד כל אדם באשר הוא – יש לכבד כל אדם ללא הבדל דת צבע ולאום. יש להימנע משיפוטיות וביקורת (שוב דומה מושך דומה * יחס גורר יחס) הרייקי היא דרך רוחנית המעניקה לנו אפשרות לחוות את החיים במלואם ובצורתם הנעלה ביותר. אחדים מחפשים משמעות, אחדים שינוי ואחרים מחפשים ריפוי ושלווה.

עוזר לצמיחה אישית, לאיזון והתחברות לתבונה הפנימית שנמצאת אצל כל אחד ואחת מאיתנו.

הרייקי מאפשר לנו לגלות את העוצמה הטמונה בתוכנו כל אחד בקצב שלו.

"הרייקי בהוויתו הוא התפתחות התודעה מתוך הווית חיים, ומודעות עצמית כשכלי העזר לפירוק הסבל היומיומי הוא דרך הידיים, כריות האצבעות -המגע, העיניים, הנשימה, הנשמה."

מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר:  הרייקי האוניברסלי - חלק א'

טיפולי הרייקי היו ידועים ומוכרים עוד בעולם העתיק, בתרבויות הקדומות במזרח, נהוג לראות ב-בודהה שנולד בשנת 620 לפנה"ס כאבי (ממשיך ) שיטת הרייקי.

מאחר וב"סוטרה טנטרה לוטוס"הטיבטית, אשר נכתבה במאה הראשונה או השניה לפנה"ס, משתמשים בסמלים המשמשים בטכניקת הרייקי ומאחר ואין לנו ממצאים קודמים לכך, נהוג לראות ב- בודהה כאבי שיטת הרייקי, להלן סיפור המעשה :

כאמור בודהה נולד בשנת 620 לפנה"ס, ע"י נפאל, הוא היה נסיך, אשר שמו היה גאוטאמה סידדהארטה, הוא גר בארמון ולא הורשה לצאת ממנו, משום כך אף לא חווה מעולם בסבלם של אחרים, עם התבגרותו הבין שקיים עולם גם מחוץ לארמון וביקש לראותו, אביו אשר דאג לבנו ממשיך דרכו סירב לבקשתו , אולם בשל סקרנותו הרבה הימרה את פי אביו ויצא מהארמון, לראשונה בחיו נתקל בעוני, סבל, זיקנה, מחלות, מראות אלו עוררו בו תחושת יעוד, לסייע ולרפא את כל המסכנים והחולים.

הוא בחר להותיר מאחוריו את כל הטוב והשפע שבארמון וכן ויתר על כתר המלוכה העתידי, והפך לנע ונד, וחיפש את דרך ההארה לסייע לאחרים.

יום אחד, כאשר עשה מדיטציה תחת עץ התאנה, נתגלתה לו תובנה חדשה , מקור סבלם של בני האדם, ועמה את דרך הריפוי .

הוא הבין שהרצון לדברים חומריים, חמדנות, אגואיסטיות, נושאת בקרבה את המקור לכל הסבל האנושי הארצי ,מאחר ופעילות זו יוצרת קארמה שלילית הקושרת את רוחו של האדם לאדמה וכל עוד תיווצר קארמה שלילית הקושרת

את האדם לאדמה, הוא יחזור ויולד מחדש, כדי לפתור מצבים וחובות קארמטיים שונים.

האופן בו ניתן לפתור חובות אלו היא רק על האדמה ובדרך של תיקון הקארמה השלילית,שהיא מקור סיבלם של בני האדם.

מכאן שהשאיפה לפתרון מעגל המוות והלידה מחדש נעוצה בתיקון הקארמה, אשר היא מקור מהות הבודהיזם, המבוסס על עיקרון הטוב, החמלה, הסלחנות, עזרה לזולת, כלפי כל יצירי הבריאה.

הריפוי על פי עקרון זה ראשיתו בריפוי הנפש והרגשות ועמו גם ריפוי הגוף, אולם ריפוי הגוף ללא הנפש אינו נחשב כלל כריפוי, מאחר והבעיות יחזרו, משום שתהליך הריפוי החשוב טרם נעשה.

האגדה אומרת כי ב" סוטרה טנטרה לוטוס"הטיבטית מצויים הסמלים שמשמשים בשיטת ריפוי הרייקי, אשר הייתה ידועה כבר בזמנו של גאוטאמה סידדהארטה ואשר הועברה בעל-פה.

גילוי נתיב ההארה לבודהה, אפשר לו לגרום להארה לתלמידים אחרים, אשר חלקם הלכו בעקבותיו וכמה מאנשים אלו כונו בודהיסטאבה (מושיע ), שם זה ניתן לאדם שהגיע להארה ושכתוצאה מפעילותו בעקבות ההארה אין לו צורך יותר להיוולד מחדש.

אולם הבודהיסטאבה, על אף שאינו צריך להיוולד מחדש, בשל רצונו לעזור לזולת , עשוי לחזור ולהופיע בתוך הגוף האנושי.

עם השנים, ובשל המלחמות שפקדו את האזור ומלחמת התרבויות שנוצרה עקב כיבוש סין את טיבט, נשתכחה לה תורה זו שהועברה בעל-פה ונשתמרה בכתובים רק במספר מנזרים טיבטים עתיקים, אשר הושפעו פחות מרצף הארועים שפקדו את האזור והפכה בשל כך לתורת סוד.

שיטת טיפול עתיקה זו נתגלתה שוב באמצע המאה התשע עשרה על ידי ד"ר מיקאו אוסואי אשר גרם לתחייתה המחודשת.

חיפושיו אחר הרייקי תוארו על ידי המאסטר של השיטה הוויו טקטה (1900-1980) כדלהלן:

מיקאו אוסואי היה מנהל אוניברסיטת דושישה בקיוטו שביפן (המחקר לא בדיוק תומך בכך) וכן היה כומר נוצרי.
יום אחד מספר מתלמידיו שאלו אותו מדוע אין הם שומעים במסגרת לימודיהם משהו על שיטת הריפוי בהן השתמש ישו הנוצרי וכיצד התרחשו ניסי ריפוי שונים בעבר ?
ד"ר אוסואי לא היה יכול להשיב לשאלתם ומאידך שאלתם גרמה לו להרהר אכן כיצד באמת ריפאו וביצעו ניסים אלו המתוארים בכתובים הנוצריים.
הוא החליט לוותר על עבודתו ולהקדיש את מרצו וזמנו לחקר שיטת ריפוי זו, ראשית החליט ללמוד תאולוגיה (דתות שונות) ומסעו הוביל אותו לארה"ב. שם שהה שבע שנים ולמד לתואר דוקטור בתאולוגיה באוניברסיטת שיקגו( גם כאן המחקר לא מצא נתונים לתואר הד"ר), כן למד פילוסופיה ודת השוואתית, כן למד לקרוא גם את שפת הסנסקריט שפתם העתיקה של חכמי הודו וטיבט.

ואולם יש לציין כי כאשר ויליאם ראנד (מאסטר לרייקי) בדק את הפרטים שתוארו על ידי הוויו טקטה גילה כי אין שום רישום לעובדות בדבר הימצאותו של אוסואי באוניברסיטת דושישה , כן לא נמצא כל תיעוד לכך שלמד אי פעם באוניברסיטת שיקגו, מכל מקום לא ברור מה נכון ומה לא נכון , יתכן שחלק מהנאמר נועד להאדרת סיפור הרייקי ויתכן שפשוט בדיקת ויליאם ראנד לא הייתה מספיק עמוקה וממצא.

מכל מקום מיקאו אוסוי חזר ליפן, הוא גילה במנזר זן בודהיסטי כתבי סנסקריט עתיקים שתארו את שיטת הרייקי, אולם הכתבים לא הסבירו את האופן שיש להפעיל את האנרגיה.

כאמור המידע הפך בזמנו לתורת סוד ע"י הנזירים, שהשמיטו במתכוון את הפרטים לבל תיפול תורה זו בידי אויביהם.

לאחר התיעצות עם ראש המנזר בקיוטו שם שהה באותה עת, נסע להרים המקודשים של קוריימה ,שם החליט כי יקבל את התשובות לשאלות שהציקו לו, מטרתו הייתה לצום ולעסוק במדיטציה בתקווה להגיע לקשר עם אותה

יכולות שהייתה לכותבי הסנסקריט הקדומים ולקבל את אופן הפעלת שיטת הריפוי הסודית.

כאשר עלה להרים הניח לפניו 21 אבנים, ובכל יום זרק אחת מהן, אבנים אלו נועדו לשמש לו לוח ימים כדי שיוכל לדעת כמה ימים חלפו, הימים חלפו ומאום לא קרה, לפנות בוקר היום האחרון היה עדיין חשוך כאשר הוא ראה פתאום אור בוהק וחזק נע לעברו במהירות גדולה, האור פגע בו במרכז המצח.

אוסוי ראה אלפי ניצוצות קטנות בצבעי כחול, סגול, ורוד, לפתע הופיע אור גדול ולבן ובתוכו הבהיקו סימלי הסנסקריט, לכל אחד מהסמלים ליווה הסבר כיצד יש להשתמש ולהפעיל בעזרתו את אנרגיית הרייקי.

(גם כאן המחקר מלמד כי הסמלים הוספו לרייקי ע"י אוסוי ,פירוט בהמשך) כאשר אוסוי חזר למצב הכרה, חש מלא מרץ והחל יורד מההר, בחפזונו נדקר בבוהן רגלו , באופן אינסטיקטיבי בשל הכאב אחז בבוהן רגלו, לאחר זמן קצר הבחין כי הדם פסק והכאב נעלם, היה זה נס ראשון שאירע לו.

הוא עצר בדרכו לאכול בפונדק וסעד את ליבו בארוחה גדולה ודשנה, כל אזהרות בעל הפונדק שלא לאכול כמות מזון כזו לאחר צום לא הועילו ואכן עם סיום הארוחה לא חש בבעיות כלשהן ובכך ראה את הנס השני.

הנס השלישי אירע, כאשר נכדתו של בעל הפונדק סבלה מספר ימים מכאבי שיניים , הוא הניח את ידיו על פניה והכאב חלף.

לבסוף כאשר חזר למנזר נתברר לו שראש המנזר סובל מהתקף דלקת פרקים ומרותק למיטתו, אוסוי הניח את ידיו על גופו והצליח לרפאו.

לאחר ימים מספר במנזר בקיוטו החליט ד"ר אוסואי לעזוב את המנזר ולעבור לשכונות העוני של קיוטו.

שם התכוון לרפא את הקבצנים ולאפשר להם חיים טובים יותר, באותה תקופה תמכה הקהילה באנשים נכים, חסרי גפיים וחולים במחלות סופניות, הוא שהה בשכונות אלה כשבע שנים וטיפל במחלות רבות.

הוא ביקש מהאנשים שריפא לפתוח דף חדש ולהתחיל בחיים חדשים לבל יהיו ויחזרו להיות קבצנים.

יום אחד בעודו מטפל באנשים הבחין שרבים ממטופליו שבים וחוזרים אליו לטיפולים נוספים, הוא שאל אותם מדוע לא החלו בחיים חדשים לאחר שריפא אותם, התשובה שקיבל הייתה שעבודה היא עניין קשה מדי ועדיף להמשיך ולהיות קבצנים ומקבצי נדבות במקום לצאת לעבוד.

מאידך חלק מהאנשים שריפא כעסו עליו , משום שלא יכלו להמשיך להתקיים כקבצנים בשל לחץ חברתי והיה עליהם לצאת ולעבוד.

ד"ר אוסוי התאכזב מאוד מהתשובה , הוא הבין ששכח ללמד את מטופליו הקבצנים היבט חשוב של ריפוי והוא - הכרת טובה .

כשלונו של אוסוי נבע מהעובדה שהוא ריפא רק את גופם ולא את נפשם ורוחם, שהרי עיקרון ריפוי הבודהיזם נעוץ בכך שכל ריפוי חייב להיות רוחני ומלווה בבחירה בנתיב ההארה, זאת על פי העקרון הבודהיסטי שמרגע שהאדם מגיע להארה, הקארמה שלו חיובית והוא אינו צריך להיוולד יותר וכך פוסק סיבלו.

בימים שלאחר מכן גיבש את כללי התנהגות לגבי הרייקי, כאשר הראשון שבהם הוא שאין לטפל באדם ללא תמורה.

התמורה היא חלק מהריפוי, מאחר ונותן התמורה על ידי נתינתה מכיר תודה ומכבד את הריפוי שקיבל .

הדבר דומה קצת למושג "לחם בזיון “ המצוי בספרי הקבלה, שעל ידי התמורה שמתקבלת נוצר הכלי הקוסמי לקבלת הריפוי וכך הוא משתמר, אילולי הכלי שנוצר הריפוי לא ישמר ויחלוף.

מכל מקום זמן קצר אחר כך עזב את שכונות העוני וחזר לקיוטו, שם טייל עם לפיד גדול, שאותו הדליק כדי לסקרן את העוברים ושבים ועמד עמו ברחובות.

כאשר נשאל על ידי עוברים ושבים מדוע הוא עומד כך ברחובות עם לפיד בוער, הוא ענה שהוא מחפש אנשים אשר יעזרו לו למצוא את האור האמיתי. פעולה זו הייתה תחילתו של פרק חדש בחייו.

במהלך תקופה זו הוא נדד ממקום למקום ולימד רייקי, בנדודיו פגש את צ'וג'ירו היאשי, שהיה קצין ימייה בדימוס, היאשי קיבל תואר מאסטר ברייקי ב-1925

בהיותו בגיל ארבעים ושבע, זאת לאחר שלמד אצל אוסוי והפך לממשיך דרכו.

ד"ר אוסוי יסד ארגון לשימור הרייקי וללימודו , הארגון נקרא עד היום ארגון ה"גאקאי" ומצוי ביפן.

ד"ר אוסאי נפטר ב-1930 וקבור היום במקדש בקיוטו, סיפור חייו חרוט על מצבתו. מספרים שגם קיסר יפן כיבד את הקבר בביקורו. לאחר מותו של ד"ר אוסאי מילא את מקומו אחד מעוזריו הקרובים, ד"ר צ'וג'ירו היאשי. אוסוי הכשיר כ- שישה עשר עד שמונה עשר מאסטרים נוספים ברייקי.

הוא הפך להיות המאסטר הגדול השני של הרייקי.

עד 1940 ניהל ד"ר היאשי מרפאת רייקי פרטית בטוקיו, בה נרפאו אנשים שטופלו על ידי מספר מטפלים בעת ובעונה אחת שסבלו ממחלות קשות ביותר.

מטפלי הרייקי הלכו לעיתים לטפל גם בבתי אנשים שלא היו יכולים לבוא למרפאה.

במקרים קשים אלה, הטיפול ברייקי היה מאוד אינטנסיבי והמטופלים היו מקבלים רייקי ממספר מטפלים בו זמנית.

מרפאתו זו של צו'ג'ירו היאשי כונתה מרפאת "שינה נו מאשי".

ד'ר היאשי נפטר בעשרה במאי 1941 כאשר את עבודתו המשיכה האואיו קאואמורו (טקאטה) היא נולדה ב-24 לדצמבר שנת 1900 באי קאיואי שבהוואי כבת להורים יפנים, שם עסקו בני משפחתה בקטיף אננס, כיוון שהייתה קטנה וחלשה מידי, עזרה בלימודים לילדים קטנים ועבדה בדוכן שתיה.

כאשר סיימה את לימודיה, החלה לעבוד כמשרתת בביתו של חוואי עשיר, אט אט הפכה למנהלת משק הבית, וב-1917 נישאה לרואה חשבון של החווה, סאישי טקאטה.

נולדו להם שתי בנות והם חיו באושר עד אשר באוקטובר 1930 בגיל שלושים ושתיים בעלה קיבל התקף לב ומת, כחמש שנים לאחר מכן החלה לסבול מעייפות במערכת העצבים ובעיות נוספות, אובחנה אצלה בעיה בשלפוחית השתן, שדרשה ניתוח, אולם בשל בעיות נוספות היה מסוכן להרדימה .

מצבה הבריאותי התדרדר, ונאמר לה שללא הניתוח היא לא תשרוד, מאידך הניתוח עצמו מסוכן והיא עשויה שלא להחזיק מעמד ולמות.

לאחר מות אחותה ב-1935 החליטה האואיו לנסוע להוריה בטוקיו, בעידודם התאשפזה בבית חולים מאידה שבאקסאקה , לאחר מספר שבועות נקבע לה תור לניתוח, במהלך הבדיקות שעברה נתגלו בגופה ממצאים נוספים כגון דלקת בתוספתן גידול ממאיר ועוד.

בלילה שלפני הניתוח שמעה קול האומר לה שהניתוח לא הכרחי, קול זה נשמע שוב בזמן שהוכנה להרדמה על שולחן הניתוחים, מתוך התרגשות היא שאלה את המנתח אם ידוע לו על שיטת ריפוי שונה ?

הרופא השיב לה כי יש מרפאת ריפוי של רייקי וסיפר לה על מרפאתו של צו'ג'ירו היאשי, יתרה מכך, הרופא אף טרח לספר לה על הניסיון הטוב שנעשה עם אחותו אשר טופלה בהצלחה במרפאה זו, לאור דברים אלו החליטה טקאטה ללכת בעקבות הקול ששמעה ועוד באותו היום הגיעה למרפאת השינה של צו'ג'ירו היאשי.

במשך ארבעה חודשים שהתה טקאטה במרפאה וקיבלה טיפולים , במשך זמן זה נרפאה לחלוטין נפשית רוחנית ופיזית, כל הפצרותיה בתחילה ללמוד רייקי עלו בתוהו, היאשי סירב ללמדה משום היותה זרה והוא לא רצה ששיטת הרייקי תצא מגבולות יפן, רק לאחר התערבותו של המנתח מבית החולים מאידה, התרצה והסכים ללמדה, כך באביב של 1936 טקאטה הוכשרה בקורס רייקי 1 .

היא הצטרפה לצוות הרפואי במרפאה וב-1937 עברה הכשרה של רייקי 2 שלאחריה חזרה להוואי.

בחורף 1938 ביקר היאשי את טקאטה בהוואי, בביקורו סייר עמה במתן הרצאות וב-22 בפברואר 1938 הוענק לה תואר המאסטר.

בשנת 1939 טקאטה פתחה את מרפאת הרייקי השניה בהילו.

בוקר אחד טקאטה ראתה את דמותו האסטראלית (ראה הסבר בפרק צ'אקרות אסטרליות) של היאשי על יד מיטתה הקורא לה לבוא אליו היא חזרה לטוקיו, כאשר נכנסה למרפאה של היאשי ראתה אותו וכן את רעייתו המאסטר וכן מאסטרים נוספים לרייקי .

היאשי סיפר כי מלחמה גדולה עומדת לפרוץ שבעקבותיה כל האנשים העוסקים ברייקי ימותו, בשל החשש שהרייקי לא יאבד מהעולם הוא מינה אותה לממשיכת דרכו.

כן סיפר כי כקצין בצבא המשרת בכוח המילואים הוא נקרא להתגייס, אולם בשל היותו מרפא, אין הוא יכול מצפונית להתגייס ולכן עדיף לו למות, משום כך קרה לה אליו.

ביום 10 למאי 1941 בנוכחות תלמידיו היאשי עצר את פעימות ליבו ומת.

אכן מלחמת העולם השניה שפרצה גרמה שהעיסוק ברייקי פסק ביפן,

בזכות טקאטה אכן הרייקי נשתמר והופץ תחילה בהוואי, לאחר מכן בארה"ב , משם עבר לקנדה ולאירופה ובשנות התשעים עלה הרייקי גם לישראל.

טקאטה חיה עד גיל שמונים , אולם מספרים כי תמיד נראתה צעירה מכפי גילה האמיתי, היא לימדה אנשים רבים רייקי ובין השנים 1970 –1980 היא הכשירה עשרים ושניים גברים ונשים להיות מאסטרים, טקאטה נפטרה ב-11 לדצמבר 1980 .

זמן קצר לפני מותה באוגוסט 1980, יסדה עם מספר מאסטרים ברייקי את ההתאחדות האמריקנית לרייקי.

לא ברור עם הארגון שהוקם על ידה היה בקשר או בחסות ארגון ה"גאקאי" היפני שהוקם בזמנו על ידי אוסוי.

מכל מקום הארגון הוקם במטרה להפיץ בצורה מסודרת את לימוד הרייקי  לימודי צילום .

המשכו של ארגון זה הם כיום שני ארגונים באמריקה.
 

במכללת ברק לרפואה משלימה מתקיימים קורסי רייקי באופן קבוע, משך הקורס חמישה חודשים, מפגשים אחת לשבוע

 
 

 

 



לפרטים נוספים ומידע על הרשמה אנא מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם. חייג עכשיו! 02-6483663
 
במכללת ברק אנו שמים את הסטודנט במרכז, לימודי רפואה משלימה הם לימודי רפואה לכל דבר, אין לזלזל ברפואה טבעית. כידוע הרפואה הסינית היא בת יותר מ-2000 שנה, זוהי רפואה שלמה שמבוססת על אלפי שנות נסיון. ,תמצאו אצלנו את מיטב המורים והמרצים בתחום ופורום לימודי רפואה מצויין. אצלנו לומדים פסיכותרפיה הוליסטית ברמה מאוד גבוהה, רפואה סינית מסורתית, נטורופתיה ועוד הרבה קורסים, מסלולים והעשרות. במכללת ברק ללימודי רפואה משלימה יש את מבחר הקורסים הגדול ביותר (יותר מ40), אנו מובילים את לימודי רפואה משלימה בארץ וההכרה שלה במוסדות השונים.
קורסים
האתרים שלנו:

אחר:

קישורים:

ההתאחדות הישראלית לשיטות ריפוי 
ברק ספא